בס"ד
תריסר דברים שכדאי שאתה/ את המורה תדעו, עלי,הילד עם לקות הקשב והריכוז
מתורגם ומעובד באופן חופשי מאנגלית, ד"ר דוד אבודרהם
• אני באמת יכול לשכוח דברים, אינני מנסה להתחכם, להתחצף או לנהוג ביהירות. אני פשוט לא זוכר תמיד. האמירה הקבועה כאילו:" אם זה באמת היה חשוב-לא הייתי שוכח" איננה נכונה והיא טעות נפוצה.
• אנא זכרו, אינני טיפש! גם אם לפעמים אינני עומד בציפיותכם.
• אני באמת עושה את שעורי הבית בשלמות. אך בקלות אני מאבד ניירות, מניחם במקום כלשהוא בבית ואינני מצליח להזכר היכן. או פשוט לא זוכר באיזו מחברת הכנתי. עבודה בחוברת מקלה עלי את המלאכה ומקטינה את סיכויי אובדן הדפים. (פעם אף אימי מצאה את עבודתי במגירת הלחם כשפרסתי לי פרוסה בדרך לביה"ס ופשוט שכחתי היכן ופעם אף במכנסי אחרי כביסה ...)
• אם אשאל את אותה שאלה כמה פעמים או אשאל כמה שאלות ברצף, זה לא מתוך זלזול, אני פשוט מנסה מאוד להתרכז בדבריך החשובים, אהיה אסיר תודה אם תהיה סבלני אלי.
• אני מאוד רוצה להצליח, אלא שבמהלך השנים נעשיתי מאוד מתוסכל מרצף כשלונותי למרות כל מאמצי. כל חלומי זה לסיים את השנה הזאת בהצטיינות.
• לקות קשב וריכוז איננה תירוץ! זו באמת לקות המשפיעה על דרך מחשבתי. הייתי רוצה להיוולד "ילד רגיל" ולהיות מסוגל לזכור ולעבד מידע במהירות. אינני נהנה מלהיות "שונה" ולהיות ללעג בפני חברי בשל קשיי.
• אני זקוק לעזרתך האדיבה כדי להצליח! זה לא קל בעבורי לבקש כל הזמן עזרה. לעיתים בקשת העזרה אף גורמת לי להרגיש טיפש ונחות, אנא הבן כי אזרתי אומץ רב עד שהגעתי לבקש את עזרתך. אם לא אענה באהבה יתכן שלא אעז שוב.
• קבל את תחינותי,אל תעיר לי בפרהסיה כשאנני נוהג כשורה, אני מאבד את כל בטחוני העצמי, אף אם אני נראה לא מושפע. אנא אל תשפיל אותי, תעליבני או תטיח בי האשמות ואל נא תעיר על חולשותי בפני חברי לכתה.
• אני מצליח באופן ניכר כשאני עומד בפני תכניות מפורטות. אם תחליט לשנות תכנית או סדר יום, אנא הסב תשומת ליבי לשינוי וודא כי קלטתי אותו כיוון שאני מתקשה מאוד לעקוב אחר שינויים. לעומת זאת אני מרגיש בטוח מול תכנית פשוטה בעלת שלבים עוקבים וברורים.
• אינני מצפה ל"סידורים מיוחדים" בעבורי. למען האמת אף אינני אוהב זאת. אנא אל תסב תשומת לב חברי לצרכי המיוחדים והשתדל לסייע לי תוך מינימום הבלטה של קשיי הקשב והריכוז שלי.
• אנא למד אודות קשיי קשב וריכוז ADD/ ADHD , קרא מאמרים ולמד ככל יכולתך כיצד תלמידים כמוני יכולים ללמוד ולהצליח ביתר קלות, תופתע לגלות שאני חש את מידת היכרותך אם התופעה.
• אנא, זכור תמיד כי אני אדם בעל רגשות, צרכים ומטרות. חשוב לי שישמרו על כבודי ממש ככל אדם רגיל אחר, יחס אוהד וחיוך ואף הערה נוקבת מתוך כבוד, יוכלו להפיק ממני את המיטב.
הכותב:דוד אבודרהם, דוקטור בחינוך,בניהול רגשי של ADHD
מעל 35 שנים בחינוך, בניהול תיכון שש-שנתי,
בהכשרות מנהלים ומורים והרצאות להורים ולמנהיגות צבאית
בוגר הכשרה טיפולית של האגודה הישראלית לביופידבק
davidabu10@gmail.com
052-3694077
הכותב:דוד אבודרהם, דוקטור בחינוך,בניהול רגשי של ADHD
מעל 35 שנים בחינוך, בניהול תיכון שש-שנתי,
בהכשרות מנהלים ומורים והרצאות להורים ולמנהיגות צבאית
בוגר הכשרה טיפולית של האגודה הישראלית לביופידבק
davidabu10@gmail.com